resemånad

satt å kollade lite på resorna nu.. om jag sparar ihop omkring $5000 så har jag verkligen inga problem att klara 4-5 veckor!

tror jag fixar omkring $2000 ifrån swe och sedan sparar jag $3000 ifrån mina löner här, jag har 22 löner kvar.. betyder att jag kommer att ha ungefär $59 i veckan haha.. kommer inte riktigt gå jämt, men ska ge mig fan på att det ska gå! + att jag får $500 för ett "avslutat år" här som au pair... kommer ej ihåg om jag får den i handen, på kontot.. före eller efter jag lämnar här.. återstår att kolla upp så man kan räkna om lite.

Ska resa med en ryggsäck + en resväska som handbagage, så kan räkna bort incheckning av väskavgift! 

$2000: för 12 dagars buss tur i cali... massa nationalparker las vegas, LA, san fransisco, helikopter tur genom gran canyon..  det jag nämnt kommer att kosta flyg till SF ungefär $150, bussresan som inkluderar de flesta mål mat + alkohol(viktigt!) kommer att kosta $1150 optimalt. sedan en helikopter tur på cirkus $250.. 
$1650 med andra ord, $450 att köpa onödigt för på resan!
-$ en natt i SF då jag väntar på att resan ska börja.

$2000: för 2-3 veckor på hawaii.. flyget dit kommer att gå på ungefär $400 ifrån Los angeles där bussresan kommer att sluta. Beroende på tider åker jag samma dag som min bussresa slutar, alternativt ett dygn senare så jag hinner att tvätta mina kläder. Det är ju en fråga om ork!
Hittat ett perfekt hostel som är för $25 på hawaii.. så boendet kommer att gå runt på cirkus $350-525 där..
Så för cirkus $1000 har jag boende samt flyget dit klart. Sedan för ungefär $300 extra har jag 3 olika sight seeing saker att göra..  Då har jag $700 "kvar" att leka med.. för surflektioner, dykning, hoppa fallskärm? fuck do I know! Att flyga mellan öarna på hawaii kostar ungefär $35, super billigt. Så blir ju garanterat att kolla in någon extra ö!

Hawaii kommer jag garanterat gå "minus" på, i alla fall bli jävligt tight! Så om jag sparar upp till $5000 ungefär kommer det ju inte vara några bekymmer i vilket fall! Ifall jag tänkte hyra en bil så jag kan ta mig runt.
Enda som fattas nu är en resekamrat, men det är ju relativt!
Time to go and save some money.

Klart slut.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Halloj mycket att tänka på... Men som jag säger till mina elever. Ur kaos kommer ordning! Många siffror!

2011-04-14 @ 17:38:17
URL: http://Mama Bettan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0