Scubaday, onsdag

Michael ska ut och dyka idag, så pratade med kimberly om jag kunde ta ett extra dyk med. Det gick väldigt bra sa hon. Så ville jag väldigt gärna göra det! Jag och michael åker på samma båt ut, så förhoppningsvis tar jag och michael lite bättre bilder denna gång :)

Annars så stannar vi vid moritt's idag, blir snorkling för det mesta. Jag jobbar inget direkt. Jag bara hjälper till ifall det behövs när kim drar på toa i stortsett, så ganska lugnt schema!

Igår var vi på sting ray city och snorklade med stingrockor. Var coolt! Dom kändes ganska slemmiga och som... en blöt svamp typ!

Vädret är för övrigt +24, 0930. Nu ska vi strax bege oss mot moritt's för michaels "refreshment" av dyka med tuber. Dom hade det som standard om man inte dykt på 2 år. Hamen Hamen...

Hörs senare för bilder!

Dykningen var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ MYCKET BÄTTRE än den i måndags.
Denna gången var vi verkligen I ett korallrev. Med grottor, "dalar" som vi simmade igenom!
Vi var utanför korallrevet som tar bort alla vågor längst med stora delar av kusten här, så det var "deep sea"
cirkus 50 meter ifrån där vi dök var det ett stup på 1000 meter! Jag dök med 2 killar som jag dök i måndags med, så bytter email med dem och kommer vid senare tillfälle få digitalfoton från båda dykningarna då de hade kamera! :) Btw, gissa vad jag hittade när vi snorklade runt.. En "spotted scorpion fish", för er som ej vet vad detta är. Så är det en väldigt ovanlig fisk, att hitta den är svårt och ja.. sällsynt här i alla fall, så jävligt glad att JAG såg skiten! Bland det coolaste jag sett i mitt liv! Ni får helt enkelt söka på google efter hur den såg ut. Våran låg i på en korallbädd och chillade, dom är väldigt giftiga för övrigt. Min instruktör såg inte först så jag simmade å pekade 20-30 cm ifrån fisken, när han väl fick syn på den drog han bort min hand relativt snabbt haha.. close encounter =)

Lite bilder ifrån dagen då!
På väg ifrån moritt's, ni ser kajen till vänster! det lilla persika färgade huset
Gliiida baaaah'. Skön sol och skön tröja!
För er som inte dyker betyder detta "OK, eller AWESOME" tummen upp betyder inte AWESOME när ni dyker, det betyder att ni vill gå upp! haha, jag fick lära mig det på utbildningen.. =)
Kom precis upp från 40 min dyk, 43 feet blev det (13 meter) vilket inte är så mycket.
På väg tillbaka, vet inte om ni ser men "vågen" där propellarna sitter ibak vid stegarna var kanske 1-1.5 meter ovanför båtens bakdel, var rätt mäktigt!

Båten vi var ute med. "North wave"

Klart slut.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Halloj!! En sjöman älskar havets våg! Morbror Per och pappa K-A är dina vattenmentorer kan jag tro. Eller kan det vara stocken i Dalälven när vi var där som skapade känslan för havet??n xx and svenska flaggan flaggar för dig och Queen Silvia idag 23 dec

2010-12-23 @ 11:01:48
URL: http://mamma Bettan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0