Måndag, dykdag

Igår söndag så var det första snorklingen, på riktigt då! Idag, måndag, var det första dykningen, med tuber! Snabb advancering! haha.

Så jag gick upp vid 0700 imorses. Gröt, 1 liter vatten och apelsin juice blev det till frukost, gött. 08.30 började kursen med genomgång av vad vi skulle göra under dagen, sedan se en liten introduktions video för att sedan traska ner till poolen för att prova utrustning och bekanta oss med den.

runt 11 var det dags för rast. Tidigare på morgonen hade jag hälsat på min värd familjs vänner som också är här på semester. Mamman i den familjen sa att jag var välkommen att kika förbi dem när jag var klar / hade rast. Så när jag hade rast gick jag förbi och sade hej. Dem bjöd in mig på middag klockan 12, det serverades:
hummer, baracuda och friterad conch. Tidigare nämnda var uppfiskade samma morgon ifrån havet!
Så jag äter ju inte fisk, men trofan att jag inte tackade nej till en sådan middag ändå. så jag åt, vetefan hur, men jag åt! Gott var det med! ;) Eftersom det var cirkus 1 timme innan maten var klar så stack jag ner till dykaffären å köpte snorkel, mask och simfötter. Köpte även donuts till familjens om bjöd mig på mat, var ju tvungen att ge dem något!

13.20 satt jag på dykbåten som begav sig 15 minuter öster om moritt's till lite djupare vatten, var på cirkus 20 meter, ganska tråkigt efter en stund, man ville djupare! Frågan är vilka fiskar jag inte såg...
Fiskar i alla dess färger, vissa hade kanske 5-6 färger. vissa hade långa ryggfenor med taggar andra taggar på sina simfenor.. You name it! hittade inte nemo.. men hittade en fisk som hade liknande mönster, men den var grön, blå, lila och orange! haha. Efter en stund med lite "sightseeing" på bottnen började sakerna kännas bekanta. Hummrar i små grottor och fiskar i regnbågens färger, tror en fisk hette rainbow fish till och med. Det var verkligen som i ett akvarium när man var ute i korallrevet! Så när vi förflyttade oss mellan 2 "stenar" var som en dal, så såg vi när vi kom upp till en liten krater att .. ja en fisk närmade sig på avstånd.. vet inte riktigt vad den hette.. goebber kanske, den var ungefär 2 meter lång, om inte större. Mäktigt! för den var fet med!
Efter det körde vi lite cirklar här å där för att bara fördriva tiden innan vi skulle upp, så uppfattade jag det som i alla fall. Men då såg jag att det var kanske 3 kvadratmeter sandmoln som steg från bottnen. Så vi simmade dit. Var en stingrocka där, en vild. Skillnad på den och de tama jag ska leka med imorgon i Stingray city!
Så simmade ner till botten och kollade den i ögonen, fräckt. Den var kanske 40-50 cm över kroppen, och säkerligen 2 meter ifrån "nosen" till svansspetsen! Jag såg även en ilsken muräna!

Efter dykningen stack jag till poolen och chillade, köpte mig en Cayman ice tea och glassade lite vid poolen.
Jag behövde inte jobba något idag, förutom på kvällen vid middagen. Men det var inga problem om man säger så! Förbannat underbar dag! Jag hoppas jag kan dyka på Onsdag igen och då ta lite undervattens kort samt dokumentera lite bättre.

Imorgon, tisdag. Ska vi till Rum point och vidare till stingray city. För att bada med stingrockor =) Vattnet där är ett utav de finaste på hela Grand cayman! Ser fram emot imorgon FÖRBANNAT mycket! Varje dag för med sig ett nytt äventyr, bokstavligen talat här i karibien!

Inatt, om cirkus 3-4 timmar så är det lunar eclipse. Här ska vara ett utav de bästa ställena i världen att se det på, så ska FÖRSÖKA ställa klockan, ta kort och lägga upp imorgon!

Detta inlägget blev långt. Händelserik dag. Känn er hedrade att jag skrev så mycket, nu tycker jag alla ska kommentera! Ni kan ju säga vad ni vill att jag ska ta kort på med! =)

hummer
käka käka..
käkad!
1 stycke båt och hav

innan ihoppet

Saft

Kajen nu på natten, suddigt kort ja. Men kolla himlen, ser ut som på dagen ju!

Klart slut.

Kommentarer
Postat av: Tuva

Kul att se hur n har det :) idag är tuva 6månader och snart jul!

En sån resa får vi ta ihop sen när tuva är några år! Ha det bra lite kort på staden? Om det finns någon :D

2010-12-21 @ 21:53:08
Postat av: Jake

Sweet, yes såg det! skrev grattis =)

Det låter som en jävligt bra ide hörru! Staden existerar, mer eller mindre... haha.

Annars hittar jag på ngt annat åt er så ni kan se staden!

2010-12-22 @ 01:15:38
URL: http://jakeinusa.blogg.se/
Postat av: Anonym

låter bra du! :D

är det varmt där eller???????

2010-12-22 @ 12:17:25
Postat av: Jake

Hamen!!

Det är strax över 30 grader, relativt hög luftfuktighet och en stekande sol, så japp det e varmt! :D

2010-12-22 @ 15:02:08
URL: http://jakeinusa.blogg.se/
Postat av: Jake

Tog kort på "staden" idag Tuvisianer!

Inte så mkt att se, men kort uppe i alla fall! =)

2010-12-24 @ 05:23:28
URL: http://jakeinusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0