Dag 3, söndag

Idag började vi med att dra till poolen vid 09, badade en timme. Lärde Parker att simma under vattnet.
Så han kan nu officiellt simma UNDER vattnet utan lyftkuddar runt armarna, men inte över! lyckat!
Runt 10 stack vi till moritt's ett hotell vi egentligen skulle bott på men det var överbokad så hamnade här =)
Moritt's bjöd på kritvita stränder, svalkande vindar, fiskar i alla dess färger, jacuzzi och alla möjliga aktiviteter!

Jag och Michael skrev in oss på att dyka. Han åker på torsdag. Jag kör imorgon!!
Så imorgon, måndag, 0830 börjar dykkursen. Leka med tuber i poolen fram till 1030, rast fram till 1 tiden, efter det blir det båttur samt dyka i ett korallrev! :D dessvärre har jag ingen undervattenskamera. Hade nog antagligen inte fått använda det ändå, då man håller andan då man tar kort för att hålla kameran stilla. Det låter inte så smart när man ska dyka!
På min rast ska jag gå å köpa mig egen "snorkelutrustning" med simfötter! Man har väl kanske 50-75 meters sikt inne i lagunen på moritt's, ska bli roligt att se hur det är ute vid korallrevet när vi dyker =)

Snorklade förresten idag, såg fiskar i alla dess färger. Som i ett akvarium, sjukt vackert! stora fiskjävlar på 2 meter cirkus haha. En haj på lite över 2 meter med 35-40 cm i diameter eller vad man ska säga kom runt å gled inne vid kajen. En rev haj / reef shark. Så det var lugnt, grymt att se! =) eller mest att se kanske 20 pers få panik på bryggan för vi var i vattnet å simmade med den! haha.

Happ, lite kort från idag!

Kajen
obligatoriskt "2 tummar upp" kort!
Island tempo = low / no tempo!

På g att mata fiskar vid kajen
En rum runner i poolen var inte fel!
Solnedgången ifrån våran balkong =)

Klart slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0