Times square and fire!

Har fortfarande inte fått mina väskor som skulle kommit fram igår natt... så det är hyffsat skönt med samma kläder!

Igår hade vi våra första lektioner då, utan någon sömn, så det somnade nästan på de 4 första timmarna. Men efter lite käk och kaffe rullade dagen på. Vi är 145 elever, 141 tjejer och 4 killar!

kl1700 gick bussen emot manhattan. Times square, rockerfeller center.. ground zero and so on.
Käkade kööörv på times square och köpte 2 tshirts, gissa vad det stod på dem?
Vi hade förövrigt världens skönaste bussförare från brooklyn som lyssnade på R&B skit högt och körde som en gud å låg på tutan 24/7 inne i NYC, typ.. ;)

Just det! Inatt när jag fick min sömn, fram emot 12 somnade jag, så gick brandlarmet 3 AM, man var lagom trött då.Så hit kom polisen å brandkåren, var rätt coolt att se. Men vi fick gå in i hotell för dom löste vad det nu var som brann på 1-1½ timme haha.

Nyss åt jag frukost och ringde min host family för att meddela att allt var bra.  Jag ska även försöka att ringa hem till familjen när jag får tid sedan om dom är vakna när jag är ledig igen, för jag börjar mina lektioner om 20 minuter som håller på fram till 1700 här borta. Vilket är 2200 hemma, om jag inte har fel.. 

Hoppas mina väskor kommer idag så jag kan ladda datorn å mobilen, har inget batteri kvar.

Ha det gött alla där hemma så hörs vi snart!

This is jake signing out, for now, lolz.

Klart slut.

Kommentarer
Postat av: Spaz

141 tjejer, sa ju att de va bögigt me au pair



Skämt åsido, du har oddsen med dig iallafall :D

2010-09-15 @ 18:55:53
Postat av: elisabeth.carlbo

Kul att du ringde!! Nu har hälsning till pappa och broder gått fram. Ha det så bra nästa dag och nästa dag, I´m proud becauce of you! Ma

2010-09-15 @ 22:27:04
Postat av: elisabeth.carlbo

Nu väntar vi att få höra hur den senaste resan gick! Just nu är du i luften kan jag tro klockan är 22 här och då är klockan 16 där och du skulle vara framme 17.35 och ut och äta med familjen good luck!! keep on!! xx as an mother and not anything other so long!!

Safe travel said Kimberly me too!

2010-09-16 @ 22:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0