NYC & Hudson.

Vi var ju bara på times square i 30 min på måndags kvällen (bilder kommer nog nästa vecka..) men vi hade tydligen en tävling under hela utbildningen där dom inte nämnde vad priset skulle vara.
Eftersom jag aldrig brukar vinna på spel osv så vann jag så klart denna tävling!
Vi fick transport till Manhattan samt att få leka där i 3½ timme, det var AWESOME. Alla andra på utbildningen var skit sura som inte fick åka, haha. Vi var 24 st som vann priset. Jag köpte mig ett par nya skor och slängde mina gamla, så att min väska ej skulle väga så mkt när jag skulle flyga idag (torsdag).

Upp å käkade frukost vid 0630, lämnade av väskor 0700, lektion vid 0800-1100 tiden.. Sedan begav sig alla au pairer ut olika håll efter det. 1230 gick min buss till flygplatsen, newark, tillsammans med personerna jag hade vunnit tävlingen dagen innan. In checkningen var seg för dom kunde inte läsa mitt pass så fick göra allting manuellt, men det gick till slut. Säkerhets kontrollerna gick bra, gick runt vid alla gates och köpte lite proviant till flyget. 1520 var det boarding, planet lyfte vid 1530 ungefär.. När klockan var 1615 berättade kaptenen att det var en ny åskstorm över flygplatsen i cleveland och att vi skulle flyga igenom detta å cirkulera runt lite innan vi fick landa där.. Så vi fick en hel del turbulens om man säger så, var coolt med blixtar under planet, men annars så!

vid 1700 var jag framme å träffade min host family! Dom var GRYMT trevliga, glada och positiva!
Allting funkade skit bra. Parker, den yngsta, "is attached to me / is a body part of me" enligt kimberly, haha.
Grabbarna är inte blyga vilket är jätte skönt så att det är lätt å prata med dem!

Vi var och käkade typ en liten resturang i Hudson, var tvungen att ta en cheese burger.

Efter det åkte vi hem till huset, det är stort! I alla fall bra mycket större än en 3'a i skövde om man säger så, no offence mamma ;) (ungefär som huset i falköping). Grabbarna hade teman på sina rum, vilket var coolt.
Dom har 2 hundar, maggie & luna, dom gillade att bli kliade å dess värre får jag väl stå för den tjänsten det kommande året då! haha.

Just nu är klockan 10.45 här, jag håller på att packa upp alla mina saker och ja, känna mig hemma!
Grabbarna har inrett rummet tillsammans med min host mom, jag fick ett rött sängöverkast och gröna kuddar. Jag har även fått en skateboard på väggen och en rock tavla, schysst. Jag har även en griffeltavla i form av en gitarr så jag kan skriva upp saker jag ska göra osv.

Men ja nu ska jag göra packa upp klart, svenska 73... Sen sova!

Ny update imorgon!

Klart slut.


Kommentarer
Postat av: elisabeth.carlbo

Nu är mamma glad och lugn igen, du är framme och det verkar bra. Now I don´t need to call the family today.You can hälsa familjen wery good. Vilken häftig blogg du gjort men dina bilder och reklambilder, det gillar jag. Va bra att de talade om att det skulle komma en åskstorm. Det var då tur att det inte var din gamla mamma som satt i planet. Flygovan tant, men du so good// ma

2010-09-17 @ 04:47:20
Postat av: Chanelski

låter ju rätt så awesome, BILDER PÅ RUMMET YES PLEASE :d

2010-09-17 @ 07:23:56
URL: http://www,chanelhallqwist.devote.se
Postat av: Louise

Låter rätt kungligt! Inte alls avundsjuk eller så när man sitter här hemma skit-Tibro o vet var du är... hmm :P

2010-09-17 @ 21:28:51
Postat av: Mårs

Åh vilken fin blogg du har gjort Jakeeeboi! Ska bli så spännande och följa ditt liv i USA. Lagomt avis faktiskt, men kommer gärna och hälsar på ;)

Tråkigt att vi inte hann och ta farväl tycker jag, MEN vi har ju många år kvar att leva. Right?

XoXo

2010-09-18 @ 00:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0